johannamammas

Jag är en 26-årig Johanna som är förskollärare till yrket, fru till Albert, mamma till Rut, gravid med en till liten, och matte till katterna Bruno Bensax och Göran Persson.

Att få vara ifred...

Publicerad 2016-02-09 19:02:14 i

Rut har inte haft feber sen igår natt 💪 och idag har aptiten varit mycket bättre än tidigare när hon knappt ätit nåt alls. Hon åt hungrigt en liten skål med yoghurt och en pannkaka till frukost. Sen har hon druckit flera gånger under dagen, och lekt och gått omkring. Dock har hon varit på riktigt mammigt och känsligt humör. Till råga på allt känner både Albert och jag av förkylningar i kroppen, men hoppas innerligt att det inte blir så mkt mer av dom än det redan är. Jag har tappat orken flera gånger de senaste dagarna.. har levt med barnen på mig i en vecka och inte fått vara själv i stort sett alls. Det börjar äta på mig.. Måste. Hålla. Ut. Det blir bättre när vi alla är friska intalar jag mig, och jag intalar mig också att det måste bli snart. Älskar min familj ❤ svårt att hålla sig själv flytande ibland bara när man "bara" lever för andra och inte hittar tid att andas för sig själv. Idag fick jag diska och göra snyggt i köket under 20 minuter när Albert badade med Rut, och Ture sov i vaggan. Jag njöt. Av att diska... (fast det var självheten jag njöt mest av förstås).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela