johannamammas

Jag är en 26-årig Johanna som är förskollärare till yrket, fru till Albert, mamma till Rut, gravid med en till liten, och matte till katterna Bruno Bensax och Göran Persson.

Nu blir det chips med dipp till föräldrarna

Publicerad 2016-02-01 20:23:52 i

Rut har inte sovit efter lunch på tre dagar nu.. hon Är trött på eftermiddagarna och på kvällen är hon skittrött. Men hon somnar inte efter lunch. Nu somnade hon som en stock vid 19.30. Vår lilla gullskrutta vill vara stor och vaken med mamma och pappa tror jag. Vi får se om hon verkar vara på gång att helt enkelt sluta sova på dagarna eller om hon kommer igång med sovandet igen snart. Det löser sig kanske när hon börjar förskolan igen sen. Jag tror ju det är nyttigt att sova en sväng på dagen, barn ska sova när de är trötta liksom, men Rut verkar inte riktigt hålla med.

När vi försökte få Rut att sova i vagnen efter lunch så passade vi på att gå och hämta Tures journal som vi glömde på bvc i fredags. Han vägde 3900 gram och var 51,8 cm lång. Så han hade gått upp från 3335 till 3900 gram på två veckor + två dagar. Det tycker jag är bra jobbat :-) nu när stora barnet sover sött så ska Albert och jag passa på att njuta lite av chips med dipp. Det kanske tar några uppdateringar till innan jag får ändan ur och skrivet om kejsarsnittet med Rut, men det kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela