johannamammas

Jag är en 26-årig Johanna som är förskollärare till yrket, fru till Albert, mamma till Rut, gravid med en till liten, och matte till katterna Bruno Bensax och Göran Persson.

Svårt att räcka till

Publicerad 2016-02-03 13:37:21 i

Kan ju dela med mig av hur knepigt det kan bli med två ledsna barn. Klistrar in mitt meddelande till farmor Tuija här: "Herregud alltså... albert gick och badade och då passade Ture på att bli pruttledsen och akutsugen på tutte samtidigt som rut bajsade och blev ledsen för hon var jättetrött och yr (tror det slagit sig på balansen och ena örat) och kunde inte sätta sig ner för hon hade bajs i rumpan, så hon grät om att få bli buren... försökte amma Ture och byta på rut samtidigt men det gick inte så jag fick lägga Ture i sängen efter han fått en liten slurk och där låg han och gallskrek för fulla muggar medan rut var stressad över att han skrek så hon grät medan jag bytte blöjan på henne också".. Albert kom lagom för att hjälpa oss till soffan, och nu sitter jag här med Ture sovande på tutten och Rut sovande under andra armen. Har inte ätit lunch än så nu ska Albert mata mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela