johannamammas

Jag är en 26-årig Johanna som är förskollärare till yrket, fru till Albert, mamma till Rut, gravid med en till liten, och matte till katterna Bruno Bensax och Göran Persson.

Snabb uppdatering

Publicerad 2016-01-25 13:18:16 i

I helgen var vi på landet hos mormor och morfar, eller ja alltså hos mina föräldrar. Det var så välbehövligt! Rut fick stimulans från flera håll och vi behövde inte tänka på mat och disk. Skönt avbrott i hemmakarusellen. Helgens två tråkigare händelser var väl 1) att jag lyckades slänga min förlovningsring och min vigselring i sopnedkastet... de sitter rätt löst och gled med påsarnas handtag ner i avgrunden... och 2) att jag råkade dra i en tråd till det sydda när jag duschade 😱 Det gjorde förjävla ont. Hade precis blivit mycket bättre och kunde sätta mig ner skapligt, så att få ont igen var ju inte direkt upplyftande. Men idag är det tack och lov bättre igen...

Nu ska jag titta på Fargo säsong 2 och käka delicatobollar 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela