johannamammas

Jag är en 26-årig Johanna som är förskollärare till yrket, fru till Albert, mamma till Rut, gravid med en till liten, och matte till katterna Bruno Bensax och Göran Persson.

Öppna förskolan

Publicerad 2016-11-10 15:23:58 i Allmänt,

Har haft en underbar dag på öppna förskolan med Rut och Ture. Ture blir 10 månader om några dagar. Jag började gå med Rut på öppna förskolan när hon var 6 månader och det här var första gången med Ture. Det är så otroligt fullt upp att ha två barn och vi har varit förkylda ganska mycket och haft annat för oss tidigare i höst, men nu är jag så glad att vi kom iväg! Rut ska få vara ledig från förskolan varje torsdag så att vi kan gå till öppna förskolan tillsammans ♡
 
Ture och Rut är så olika som bebisar. Rut var väldigt mammig (och är fortfarande ganska mammig). Kommer ihåg att hon alltid ville ha mig nära när hon var i Tures ålder. Nu är hon så stor så hon gick omkring mellan de olika rummen även utan mig utan problem, hon hade jättekul! Ture kröp omkring och utforskade och var nära andra barn och föräldrar och satt i en främmande människas knä och var så nöjd och glad. Nöjda barn och nöjd mamma!
 
Nu sover Rut vagnen och Ture sover babysittern. Så jag kunde till och med blogga lite :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela